Julkaistu 10.11.2020 09:30

Pelastusarmeijan Auta ihmistä -kampanjoiden koskettavat mainokset palkittiin kotimaassa ja maailmalla

Pelastusarmeijan tunteisiin vetoava markkinointiviestinnän linja näkyy paitsi kasvavina keräystuloksina, myös lukuisina palkintoina. Laadukas luova suunnittelu, toteutus ja tuotanto on palkittu toistuvasti. Kuukauden sisällä on saatu neljä arvostettua tunnustusta.

Auta ihmistä -keräyksen mainosfilmi " Elämän rakkaus " voitti Finnkinon järjestämän Vuoden 2020 paras elokuvamainos -kilpailun. Puhutteleva vanhusten yksinäisyyttä käsittelevä filmi sulatti niin asiantuntijoista koostuneen esiraadin kuin yleisöäänestyksessä äänestäneiden ihmisten sydämet.

Kesä-elokuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa toinen Pelastusarmeijan mainos ylsi jaetulle ensimmäiselle palkintosijalle. Mainoksen aihe ” Auta ihmistä, jotta kaikilla olisi oikea koti ” on erityisen ajankohtainen nyt korona-aikana. Ihmisiä kehotetaan pysymään kotona, mutta entä jos ei ole kotia? Samaiseen kampanjaan liittynyt mainosfilmi ” Ulkona ” valittiin esitettäväksi Euronewsin One Minute of Responsibility -ohjelmasarjassa. Sarja esittelee vaikuttavia yhteiskunnallisia kampanjoita. Kodittomuuden teemaa esille nostanut filmi teki raatiin suuren vaikutuksen, ja mainosfilmi tullaan näkemään ympäri Eurooppaa ja Afrikkaa Euronewsin ja Africanewsin kanavilla.

Auta ihmistä -kampanjateemat käsittelevät ahdinkoon joutuneiden ihmisten tilannetta, niin myös syrjäytynyttä miestä keskellä merta kuvaava printtimainos. Mainos vetosi ihmisiä auttamaan, "ettei kukaan jää yksin hädän keskelle ”. Tällekin mainoskuvalle tuli kunniaa, sillä se voitti Kuvituskuva / digitaalinen taide -sarjan Suomen suurimmassa valokuvakilpailussa Fotofinlandiassa.

Kiitos menestyksestä ja loistavasta luovasta työstä yhteistyökumppaneillemme Make it Simplelle, valokuvaaja Onni Wiljami Kinnuselle, Otto Tuotannolle ja ohjaaja Markus Virpiölle . Lämmin kiitos myös Vizeumille ja iProspectille kampanjan levityksestä sekä muille mukana olleille yhteistyökumppaneille ja medioille. Ilman heidän tukeaan kampanjat eivät olisi olleet mahdollisia.

Lisätietoja kampanjasta
Anne Fredriksson, Markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava
[email protected]

Kuvassa on Joonas Kirjavainen ja Risto Nikkilä (Otto Production Oy), Markus Virpiö (Third Season Oy), Jarkko Tuuri (Make it Simple Oy), Anne Fredriksson ja Krista Nenonen (Pelastusarmeija).

Uutinen 18.10.2025

Walk For Freedom -kävelyllä ihmiskauppa näkyväksi

EU:n ihmiskaupan vastaisena päivänä 18.10. Helsingissä järjestettiin Walk For Freedom -kävely, eli hiljainen mielenosoitus tietoisuuden lisäämiseksi ihmiskaupasta ja sen vastaisesta työstä.
Kannanotto 17.10.2025

Kannanotto: Hallituksen päätökset voivat lisätä tai lopettaa asunnottomuuden – nyt on valittava suunta

Vuoden 2024 lopulla Suomessa oli 3 806 asunnotonta. Suomi on ollut asunnottomuuden vähentämisen mallimaa, mutta 12 vuoden myönteisen kehityksen jälkeen asunnottomuus lähti viime vuonna selkeään nousuun. Erityisesti katuasunnottomuus on lisääntynyt: ulkona, porrashuoneissa ja ensisuojissa yöpyi 694 ihmistä, mikä on 230 enemmän kuin vuotta aiemmin. Asunnottomien yön kansalaisliike muistuttaa, että hallituksen päätökset voivat lisätä tai lopettaa asunnottomuuden. Nyt on valittava suunta.
Uutinen 17.10.2025

Kaikkien Kallio – tavoitteena turvallisempi asuinympäristö

Pelastusarmeijan aloitteesta järjestettiin syyskuun lopulla Kallion alueen verkostotapaaminen kaupunginosan huonontuneesta turvallisuustilanteesta. Tilanteen taustalla on kasvanut asunnottomuus, lisääntynyt yleinen levottomuus ja huumeiden, kuten Alfa-PVP-muuntohuumeen, yleistyminen katukuvassa. Kiihkeä keskustelu toi esiin ongelman todellisuuden ja tilanteen vakavuuden, mutta myös rakentavia käytännön ratkaisuja.
Uutinen 17.10.2025

Pelastusarmeija mukana Asunnottomien yössä

Asunnottomien yötä vietetään 17. lokakuuta YK:n köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisena päivänä Helsingissä ja eri puolilla Suomea. Vuoden 2025 teemana on: ”Ei kotia, ei turvaa”.