Julkaistu 10.11.2020 09:30

Pelastusarmeijan Auta ihmistä -kampanjoiden koskettavat mainokset palkittiin kotimaassa ja maailmalla

Pelastusarmeijan tunteisiin vetoava markkinointiviestinnän linja näkyy paitsi kasvavina keräystuloksina, myös lukuisina palkintoina. Laadukas luova suunnittelu, toteutus ja tuotanto on palkittu toistuvasti. Kuukauden sisällä on saatu neljä arvostettua tunnustusta.

Auta ihmistä -keräyksen mainosfilmi " Elämän rakkaus " voitti Finnkinon järjestämän Vuoden 2020 paras elokuvamainos -kilpailun. Puhutteleva vanhusten yksinäisyyttä käsittelevä filmi sulatti niin asiantuntijoista koostuneen esiraadin kuin yleisöäänestyksessä äänestäneiden ihmisten sydämet.

Kesä-elokuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa toinen Pelastusarmeijan mainos ylsi jaetulle ensimmäiselle palkintosijalle. Mainoksen aihe ” Auta ihmistä, jotta kaikilla olisi oikea koti ” on erityisen ajankohtainen nyt korona-aikana. Ihmisiä kehotetaan pysymään kotona, mutta entä jos ei ole kotia? Samaiseen kampanjaan liittynyt mainosfilmi ” Ulkona ” valittiin esitettäväksi Euronewsin One Minute of Responsibility -ohjelmasarjassa. Sarja esittelee vaikuttavia yhteiskunnallisia kampanjoita. Kodittomuuden teemaa esille nostanut filmi teki raatiin suuren vaikutuksen, ja mainosfilmi tullaan näkemään ympäri Eurooppaa ja Afrikkaa Euronewsin ja Africanewsin kanavilla.

Auta ihmistä -kampanjateemat käsittelevät ahdinkoon joutuneiden ihmisten tilannetta, niin myös syrjäytynyttä miestä keskellä merta kuvaava printtimainos. Mainos vetosi ihmisiä auttamaan, "ettei kukaan jää yksin hädän keskelle ”. Tällekin mainoskuvalle tuli kunniaa, sillä se voitti Kuvituskuva / digitaalinen taide -sarjan Suomen suurimmassa valokuvakilpailussa Fotofinlandiassa.

Kiitos menestyksestä ja loistavasta luovasta työstä yhteistyökumppaneillemme Make it Simplelle, valokuvaaja Onni Wiljami Kinnuselle, Otto Tuotannolle ja ohjaaja Markus Virpiölle . Lämmin kiitos myös Vizeumille ja iProspectille kampanjan levityksestä sekä muille mukana olleille yhteistyökumppaneille ja medioille. Ilman heidän tukeaan kampanjat eivät olisi olleet mahdollisia.

Lisätietoja kampanjasta
Anne Fredriksson, Markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava
[email protected]

Kuvassa on Joonas Kirjavainen ja Risto Nikkilä (Otto Production Oy), Markus Virpiö (Third Season Oy), Jarkko Tuuri (Make it Simple Oy), Anne Fredriksson ja Krista Nenonen (Pelastusarmeija).

Artikkeli 13.02.2025

Rauhallisia kohtaamisia lentoaseman kiireessä

Helsinki-Vantaan lentoasemalla on toiminut kahden vuoden ajan lentoasemapappi. Lentoasemapappina Hanna Similä kohtaa matkustajia ja kentän henkilökuntaa uskontoon ja elämänkatsomukseen katsomatta. Kohtaamisten aiheet voivat olla kaikkea maan ja taivaan väliltä kadonneista matkatavaroista elämää suurempiin kysymyksiin.
Artikkeli 07.02.2025

Kåren i Haparanda – ett välsignat hem för två länder och två språk

Nära finska gränsen, i Haparanda i Sverige, verkar en av Frälsningsarméns kårer. Krigsropet fick en vink om att kåren leds av finländarna Pasi och Marjo Maikkunen. Vi beslöt oss för att bekanta oss med denna kår uppe i norr som betjänar såväl Haparandabor som Torneåbor. Hurdan är då en sådan gränsöverskridande kontakt?
Artikkeli 07.02.2025

Haaparannan osasto – kahden maan ja kielen siunattu koti

Suomen rajan tuntumassa, Ruotsin Haaparannassa, toimii Pelastusarmeijan osasto. Sotahuuto sai vihiä, että osastoa johtavat suomalaiset Pasi ja Marjo Maikkunen. Päätimme lähteä tutustumaan tähän pohjoiseen osastoon, joka palvelee niin haaparantalaisia kuin torniolaisiakin. Millaista on tällainen rajat ylittävä yhteys?
Artikkeli 24.01.2025

Elämän ”new game”

Tunnustan olevani hieman nörtti, sillä rakastan videopelien pelaamista. Joskus saatan ostaa jonkin uuden pelin itselleni, mutta usein pysyttelen muutamassa tutussa ja turvallisessa vanhassa lempipelissäni. Olen huomannut, että jostain syystä jo kertaalleen pelatun pelin aloittaminen alusta on joka kerta innostavaa!