Julkaistu 10.11.2020 09:30

Pelastusarmeijan Auta ihmistä -kampanjoiden koskettavat mainokset palkittiin kotimaassa ja maailmalla

Pelastusarmeijan tunteisiin vetoava markkinointiviestinnän linja näkyy paitsi kasvavina keräystuloksina, myös lukuisina palkintoina. Laadukas luova suunnittelu, toteutus ja tuotanto on palkittu toistuvasti. Kuukauden sisällä on saatu neljä arvostettua tunnustusta.

Auta ihmistä -keräyksen mainosfilmi " Elämän rakkaus " voitti Finnkinon järjestämän Vuoden 2020 paras elokuvamainos -kilpailun. Puhutteleva vanhusten yksinäisyyttä käsittelevä filmi sulatti niin asiantuntijoista koostuneen esiraadin kuin yleisöäänestyksessä äänestäneiden ihmisten sydämet.

Kesä-elokuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa toinen Pelastusarmeijan mainos ylsi jaetulle ensimmäiselle palkintosijalle. Mainoksen aihe ” Auta ihmistä, jotta kaikilla olisi oikea koti ” on erityisen ajankohtainen nyt korona-aikana. Ihmisiä kehotetaan pysymään kotona, mutta entä jos ei ole kotia? Samaiseen kampanjaan liittynyt mainosfilmi ” Ulkona ” valittiin esitettäväksi Euronewsin One Minute of Responsibility -ohjelmasarjassa. Sarja esittelee vaikuttavia yhteiskunnallisia kampanjoita. Kodittomuuden teemaa esille nostanut filmi teki raatiin suuren vaikutuksen, ja mainosfilmi tullaan näkemään ympäri Eurooppaa ja Afrikkaa Euronewsin ja Africanewsin kanavilla.

Auta ihmistä -kampanjateemat käsittelevät ahdinkoon joutuneiden ihmisten tilannetta, niin myös syrjäytynyttä miestä keskellä merta kuvaava printtimainos. Mainos vetosi ihmisiä auttamaan, "ettei kukaan jää yksin hädän keskelle ”. Tällekin mainoskuvalle tuli kunniaa, sillä se voitti Kuvituskuva / digitaalinen taide -sarjan Suomen suurimmassa valokuvakilpailussa Fotofinlandiassa.

Kiitos menestyksestä ja loistavasta luovasta työstä yhteistyökumppaneillemme Make it Simplelle, valokuvaaja Onni Wiljami Kinnuselle, Otto Tuotannolle ja ohjaaja Markus Virpiölle . Lämmin kiitos myös Vizeumille ja iProspectille kampanjan levityksestä sekä muille mukana olleille yhteistyökumppaneille ja medioille. Ilman heidän tukeaan kampanjat eivät olisi olleet mahdollisia.

Lisätietoja kampanjasta
Anne Fredriksson, Markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava
[email protected]

Kuvassa on Joonas Kirjavainen ja Risto Nikkilä (Otto Production Oy), Markus Virpiö (Third Season Oy), Jarkko Tuuri (Make it Simple Oy), Anne Fredriksson ja Krista Nenonen (Pelastusarmeija).

Artikkeli 02.09.2025

Siw Broman: Bolivian lapset sydämenasiana

Siw Broman on tehnyt elämäntyönsä kummilapsien parissa. Hän muutti nuorena naisena Boliviaan ja on työskennellyt siellä Pelastusarmeijan kummitoiminnassa yli kolmenkymmenen vuoden ajan. Hänen elinikäinen unelmansa omasta lastenkodista toteutui vuonna 2006, kun lastenkoti Corazón Grande Casa Baste Fanebust avasi ovensa Cochabamban kaupungin lähellä sijaitsevassa Tiquipayan kylässä. Siellä haavoittuvaisessa asemassa olevat tytöt saivat uuden turvallisen kasvuympäristön.
Artikkeli 02.09.2025

Siw Broman: Bolivias barn ligger mig varmt om hjärtat

Siw Broman har gjort det till sin livsuppgift att arbeta med fadderbarn. Som ung kvinna flyttade hon till Bolivia och har jobbat där i över trettio år inom ramen för Frälsningsarméns arbete med fadderbarn. Där förverkligades hennes livslånga dröm om ett eget barnhem år 2006, när barnhemmet Corazón Grande Casa Baste Fanebust slog upp sina dörrar.
Tapahtuma 28.08.2025

Uuden ylisihteerin ja naistyön sihteerin tervetulokokous 31.8. klo 11.00

Territorion uusi ylisihteeri, majuri Tero Saajoranta ja naistyön sihteeri, majuri Metti Saajoranta siunataan tehtäviinsä sunnuntaina 31.8. klo 11.00 Temppelissä, Uudenmaankatu 40, Helsinki. Lämpimästi tervetuloa!
Artikkeli 27.08.2025

Pelastusarmeijan kummilapsityö - ilo lasten tulevaisuudesta

Pelastusarmeijan kummilapsityön kautta suomalaiset kummit voivat auttaa kahdeksan maan kummilapsia. Yksittäisten kummilasten sijaan autamme kummikohteidemme lapsia tasapuolisesti – näin voimme auttaa laajempaa yhteisöä.