Julkaistu 10.11.2020 09:30

Pelastusarmeijan Auta ihmistä -kampanjoiden koskettavat mainokset palkittiin kotimaassa ja maailmalla

Pelastusarmeijan tunteisiin vetoava markkinointiviestinnän linja näkyy paitsi kasvavina keräystuloksina, myös lukuisina palkintoina. Laadukas luova suunnittelu, toteutus ja tuotanto on palkittu toistuvasti. Kuukauden sisällä on saatu neljä arvostettua tunnustusta.

Auta ihmistä -keräyksen mainosfilmi " Elämän rakkaus " voitti Finnkinon järjestämän Vuoden 2020 paras elokuvamainos -kilpailun. Puhutteleva vanhusten yksinäisyyttä käsittelevä filmi sulatti niin asiantuntijoista koostuneen esiraadin kuin yleisöäänestyksessä äänestäneiden ihmisten sydämet.

Kesä-elokuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa toinen Pelastusarmeijan mainos ylsi jaetulle ensimmäiselle palkintosijalle. Mainoksen aihe ” Auta ihmistä, jotta kaikilla olisi oikea koti ” on erityisen ajankohtainen nyt korona-aikana. Ihmisiä kehotetaan pysymään kotona, mutta entä jos ei ole kotia? Samaiseen kampanjaan liittynyt mainosfilmi ” Ulkona ” valittiin esitettäväksi Euronewsin One Minute of Responsibility -ohjelmasarjassa. Sarja esittelee vaikuttavia yhteiskunnallisia kampanjoita. Kodittomuuden teemaa esille nostanut filmi teki raatiin suuren vaikutuksen, ja mainosfilmi tullaan näkemään ympäri Eurooppaa ja Afrikkaa Euronewsin ja Africanewsin kanavilla.

Auta ihmistä -kampanjateemat käsittelevät ahdinkoon joutuneiden ihmisten tilannetta, niin myös syrjäytynyttä miestä keskellä merta kuvaava printtimainos. Mainos vetosi ihmisiä auttamaan, "ettei kukaan jää yksin hädän keskelle ”. Tällekin mainoskuvalle tuli kunniaa, sillä se voitti Kuvituskuva / digitaalinen taide -sarjan Suomen suurimmassa valokuvakilpailussa Fotofinlandiassa.

Kiitos menestyksestä ja loistavasta luovasta työstä yhteistyökumppaneillemme Make it Simplelle, valokuvaaja Onni Wiljami Kinnuselle, Otto Tuotannolle ja ohjaaja Markus Virpiölle . Lämmin kiitos myös Vizeumille ja iProspectille kampanjan levityksestä sekä muille mukana olleille yhteistyökumppaneille ja medioille. Ilman heidän tukeaan kampanjat eivät olisi olleet mahdollisia.

Lisätietoja kampanjasta
Anne Fredriksson, Markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava
anne.fredriksson@pelastusarmeija.fi

Kuvassa on Joonas Kirjavainen ja Risto Nikkilä (Otto Production Oy), Markus Virpiö (Third Season Oy), Jarkko Tuuri (Make it Simple Oy), Anne Fredriksson ja Krista Nenonen (Pelastusarmeija).

Lehdistötiedote 12.12.2025

Joulun avuntarve ennätyslukemissa – Joulupadat kaduille 15.12.

Pelastusarmeijan Joulupadat ilmestyvät kaduille maanantaina 15. joulukuuta. Patoja on 38 paikkakunnalla yhteensä 164. Puolet lahjoituksista tulevat edelleen käteisenä. Avuntarvitsijoiden määrä on ennätyslukemissa ja yhä useampi hakee apua ensimmäistä kertaa.
Artikkeli 02.12.2025

Joulupadan ”pelastavat enkelit”: Sylvia & Martti – patavahtina hyvää joulumieltä

Jos joulupataviikolla vierailet Helsingissä Kampin Narinkkatorilla, on erittäin suuri mahdollisuus, että tapaat Sylvian tai Martin joulupadalla vahtina. Viimeisen viiden vuoden aikana heillä on ollut vuosittain lukuisia patavahtivuoroja. Keitä ovat nämä joulupadan ”pelastavat enkelit” ja miksi joulupatavahtina olo on heille niin merkityksellistä?
Artikkeli 27.11.2025

Joulupadan ”pelastavat enkelit”: Vesa Rauttu – pyyteettömästi Joulupadan tukena

Lionsien jäsen Vesa Rauttu on hyvin merkityksellinen ihminen Pelastusarmeijan Joulupata-keräykselle. Jo kolmenkymmenen vuoden ajan hän on vastannut Keski-Uudenmaan joulupatojen organisoinnista. Tahdoimme muistaa tätä pyyteetöntä ahertajaa kunniakirjalla, ja kävimme joulupatakoordinaattori Minna Kallosen kanssa tervehtimässä Vesaa hänen polkupyöräliikkeessään Järvenpäässä.
Artikkeli 17.11.2025

Bongaa enkeli iCare-myymälöissämme

Tule tekemään hyvien tekojen joululahjaostoksia iCare secondhand -hyväntekeväisyysmyymälöihimme. Bongaa samalla myymälässämme enkeli – ja osallistut palkintojen arvontaan!