Tarja Halonen ja Peter Vesterbacka tukevat Pelastusarmeijan keräystä laittamalla itsensä likoon vähävaraisten puolesta

image description

 

Pelastusarmeijan uusi keräyskampanja ”Huono onni voi kohdata kenet tahansa” on saanut tukijoikseen presidentti Tarja Halosen ja Rovion ex-Mighty Eaglen Peter Vesterbackan. He haluavat omalla henkilökohtaisella paneutumisellaan vähävaraisten asemaan osoittaa millaiseksi heidän elämänsä olisi saattanut kehittyä, mikäli heitä olisi kohdannut huono onni. Lahjoittamalla keräyskampanjaan voimme auttaa vähävaraisia suomalaisia.

Perinteinen keräys uusiutuu näkyvästi

Pelastusarmeijan uusi kampanja  ”Huono onni voi kohdata kenet tahansa”  kuuluu jo vuosia toimineeseen Auta ihmistä – keräykseen. Aikaisemmin ainoastaan kirjekeräyksenä toiminut varainhankintakampanja on nyt yhteistyökumppaneiden tuella laajentunut sekä printti-, TV- että sosiaalisiin medioihin, ja kampanjan tukijoiksi Pelastusarmeija on saanut  presidentti Tarja Halosen  ja peliyhtiö Rovion ex – Mighty Eaglen ja opetuspeliyhtiö Lightneerin brändijohtajan  Peter Vesterbackan.

Kampanjan tavoitteena on muistuttaa, että kenen tahansa onni voi kääntyä. Yllättävä tapahtuma, kuten onnettomuus, sairaus, työttömyys, pahoinpitely, omaisen kuolema jne. voi käynnistää ketjureaktion, joka hajottaa koko elämän. Pelastusarmeija auttaa kampanjan lahjoitusvaroilla kotimaassa muun muassa vähävaraisia lapsiperheitä, yksinhuoltajia, yksinäisiä vanhuksia ja syrjäytymisvaarassa olevia nuoria ympäri vuoden.

Sekä presidentti Tarja Halonen että Peter Vesterbacka painottavat lähimmäisen auttamisen tärkeyttä

Presidentti Tarja Halonen ja brändijohtaja Peter Vesterbacka ovat halunneet auttaa Suomen vähävaraisia laittamalla itsensä likoon ja osoittaakseen millaiseksi heidän elämänsä olisi saattanut kehittyä, mikäli heitä olisi kohdannut huono onni. Mainoskampanjassa he ovat kuvauttaneet itsensä vähäosaisina kanssakulkijoina.

Presidentti Tarja Halonen valottaa kampanjaan osallistumisen syitä: ”On tärkeää auttaa lähimmäistä hädässä. Se on ihmisoikeustyötä arjessa."

”Olemalla mukana Pelastusarmeijan keräyskampanjassa haluan osoittaa, että kaikista ihmisistä välittäminen on perusjuttu. Suomalaisuuden ytimessä on, että kaikki pidetään mukana”, Peter Vesterbacka toteaa vuorostaan.

Pelastusarmeija A. Fredriksson: ”Uskomatonta heittäytymistä vähävaraisten puolesta”

”Olemme todella onnellisia, että Tarja Halonen ja Peter Vesterbacka ovat halunneet osallistua kampanjaamme näin henkilökohtaisella ja huomiota herättävällä tavalla”, sanoo Pelastusarmeijan markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava  Anne Fredriksson.

”Olemme erittäin kiitollisia myös mainostoimistomme Make it Simplen pro bonona tekemästä työstä, jota ilman kampanja ei olisi onnistunut. Kampanjan tavoitteena on herättää ihmiset huomaamaan, että elämässä onnistuminen ei ole itsestään selvyys, sattuma saattaa muuttaa suunnitelmia. Lahjoitusten avulla Pelastusarmeija voi tukea vaikeissa tilanteissa olevia avuntarvitsijoita. Se on koko Suomen etu, koska auttamalla vaikeuksissa olevia ihmisiä vaikutamme koko yhteiskunnan hyvinvointiin. Lämmin kiitos myös muille yhteistyökumppaneillemme.”, kiittelee Fredriksson.

Monet yhteistyökumppanit lahjoittavat suunnittelutyötä ja mediatilaa

Pelastusarmeijan työ on herättänyt luottamusta ja yhteistyökumppanit ovat lahjoittaneet suurimman osan luovasta työstä ja mediatilasta ilmaiseksi. Mainostoimisto Make it Simplen lisäksi mukana talkoissa ovat olleet valokuvaaja Anton Sucksdorff, Left & Right, Lucy Loves Stories –tuotantoyhtiö, mediatoimisto Vizeum, Äänimainosyhtiö Humina, Yle, tv-kanavat FOX ja National Geographic, monet lehdet kuten esim. IMAGE, ulkomainosyhtiö Clear Channel, Otavamedia ja CoDesign.

http://www.autaihmistä.fi/

Auta ihmistä –keräyksen tuotoilla on autettu suomalaisia jo vuodesta 1979

Pelastusarmeijan Auta ihmistä -keräys on vuosikymmenten ajan tukenut kotimaan vähävaraisia. Kaikki alkoi lipaskeräyksestä ja nykyään pelkästään kirjekeräyksen kautta lahjoittaa yli 70 000 suomalaista. Vuonna 2016 keräys tuotti yli 1,6 miljoonaa euroa.  Näin lahjoituksia on käytetty eri avustuskohteisiin.

Keräyksen lahjoitustuotot ovat jatkuvasti kasvaneet ja tätä nykyä keräyksen tuotot ylittävät Joulupata-kampanjan tuototja kuuluu Pelastusarmeija suurimpiin kampanjoihin.

Hätä on todellista Suomessakin - keräykseen voi lahjoittaa joko pankin tai verkon kautta

Auta ihmistä –keräykseen voi lahjoittaa

  • verkon kautta  http://www.autaihmistä.fi
  • pankin kautta: tilinumero FI37 8000 1900 4490 27
  • tekstiviestillä: tekstaa sana PELASTA ja lähetä se numeroon 16499. Lahjoituksen suuruus on 10 €. Tekstiviestillä voivat lahjoittaa TeliaSonera, Elisa, Saunalahti, DNA, Kolumbus tai TeleFinland -liittymähaltijat. Palvelut veloitetaan operaattorilaskulla.

Kampanja näkyy laajasti kesän aikana eri kanavissa mm. TV-filmi Ylellä, Fox – kanavilla että National Geographicilla, aikakauslehdissä, ulkomainonnassa ja digitaalisessa ympäristössä

 

Linkit
Nettisivut
Kampanjavideo

Yhteyshenkilöt
Anne Fredriksson
Lehdistökontakti
Markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava
[email protected]
(09) 6812 300 

Lue tämä uutinen ePressi -sivustolla.