Pelastusarmeijan keräys "Auta ihmistä" auttaa köyhyys- tai syrjäytymisriskin alla eläviä

image description

Pelastusarmeijan uusi Auta ihmistä-keräyskampanja pyrkii osaltaan auttamaan niitä melkein 900 000 suomalaista, jotka elävät köyhyydessä tai syrjäytymisriskin alla, eivätkä löydä muualta apua. Kampanja haluaa lisätä tietoisuutta väliinputoajien ahdingosta ja muistuttaa, ettei ketään tule jättää yksin hädän keskelle.

Pelastusarmeijan uusi Auta ihmistä -keräyskampanja pyrkii osaltaan auttamaan niitä melkein 900 000 suomalaista, jotka elävät köyhyydessä tai syrjäytymisriskin alla, eivätkä löydä muualta apua. Kampanja haluaa lisätä tietoisuutta väliinputoajien ahdingosta ja muistuttaa, ettei ketään tule jättää yksin hädän keskelle. 

He saattavat olla perheitä tai yksittäisiä ihmisiä, nuoria tai vanhuksia, mutta heitä yhdistää onnettomuus, sairaus, työttömyys, avioero, omaisen kuolema tai joku muu epäonni. Köyhyys ja yksin jääminen johtaa usein syrjäytymiseen. Kampanja haluaa muistuttaa, ettei ketään tule jättää yksin hädän keskelle. Keräyksen rahallinen tavoite on kaksi miljoonaa euroa.

Auta ihmistä -kampanja on jatkoa viime kesän huomiota herättävälle ”Huono onni voi kohdata kenet tahansa” -kampanjalle, joka muistutti siitä, että kenen tahansa onni voi kääntyä. Presidentti Tarja Halonen ja brändijohtaja Peter Vesterbacka tukivat kampanjaa laittamalla itsensä likoon vähävaraisten puolesta ja kuvauttivat itsensä vähäosaisina kanssakulkijoina.

Nyt meneillään oleva kampanja nähdään laajasti eri kanavissa, kuten sanoma- ja aikakauslehdissä, ulkomainoksissa, TV:ssä ja sosiaalisissa medioissa. Kampanjaan kuuluu myös neljä kertaa vuodessa toteutettava kirjekeräys.

Yhteistyökumppanit ovat lahjoittaneet suurimman osan mainonnan suunnittelutyöstä ja mediatilasta ilmaiseksi. Markkinointitoimisto Make it Simple on kampanjan idean takana, ja heidän lisäkseen mukana talkoissa ovat olleet mm. valokuvaaja Onni Wiljami Kinnunen, tuotantoyhtiö Otto Production, ohjaaja Markus Virpiö, mediatoimisto Vizeum, Yle, tv-kanavat MTV3 ja Discovery Channel, HBL, Finnkino ja ulkomainosyhtiö Clear Channel. 

Pelastusarmeija kiittää lämpimästi kaikki lahjoittajia, tukijoita ja yhteistyökumppaneita.

Kampanjamateriaalit voi ladata täältä